Arvamuslood
-
Parlamendilt kingiks kiik ja katlamaja
Eesti Päevalehe artiklist, milles ajakirjanik Kärt Anvelt andis põhjaliku ülevaate, kuidas parlament jagas oma soosikutele laiali ühtäkki nende käsutusse ilmunud 10 miljonit eurot, on möödas enam kui nädal („Koalitsioonipoliitikud jagasid ligi 10 miljonit eurot oma lemmikutele“, EPL, 10. detsember). Ometi on selle kummalise kingiraha tagamaad jäänud endistviisi hämaraks. Enamgi veel, keegi pole vaevunud toimunut isegi … Loe edasi >
-
AVP – PVA
Kas üle kahekümne aasta riigi teenistuses olemine viib olukorda, kus õigetpidi sõnad tunduvad tagurpidi tähenduslikud? Ja nii juhtus kui mõtlesin AVP peale ning tagurpidi olekus tuli välja PVA. See on liim oma kõige praktilisemal kombel. Hm, äkki on AVP samuti vahend, või valitsemise viis, mis liidab kokku valitsuse ja vabaühendused, nii kõige kujundlikumal liimilikumal moel? … Loe edasi >
-
Teekond jääkeldrist kevadesse
Väljavõte Kyyliku kalendrist.
-
Avatud valitsemine, esindamine ja ühisloome
On päris selge, et ainuüksi presidendi algatatud debatt ehk “Jääkeldri protsess” ei lahenda kõiki neid demokraatia ja valitsemisega seotud küsimusi, mis eriti selle aasta jooksul kuhjunud, nii et neist enam kuidagi mööda ei saa vaadata. Nagu ACTA-vastasele meeleavaldusele veebruaris ei toonud paljusid niivõrd plaanitud lepe ise (mille sisu suutsid endale selgeks teha ilmselt üksikud) kui … Loe edasi >
-
Kas uus justiitsminister haarab ohjad?
Kevadel, kui Eesti liitus rahvusvahelise avatud valitsemise partnerlusega, tõstatus küsimus selle protsessi siseriiklikust vedajast. Ei saa ju nõuda, et välisminister algatuse „maaletoojana“ jõuaks lisaks välispoliitikale juhtida ka nii olulist ja ulatuslikku sisepoliitilist töölõiku. Vabaühendused vaatasid lootusrikkalt justiitsministri poole, kuna tema valitsusalas on nii hea õigusloome kui ka võitlus korruptsiooniga. Need aga on teatavasti avatud valitsemise … Loe edasi >
-
Avatud valitsemise roll korruptsiooni ennetamisel
Avatud valitsemise partnerluse peamine eesmärk ei ole küll korruptsiooniennetus, kuid selle elluviimise neli üldpõhimõtet – läbipaistvus, kodanike kaasatus, vastutavus ning uute tehnoloogiate kasutamine – aitavad edukalt ka seda rolli täita. Valitsemise läbipaistvus tähendab, et avalikku huvi puudutavad otsustus- ja valikuprotsessid, eelarvekasutus ning poliitika kujundamine on kõigile huvitatutele piisava põhjalikkusega jälgitavad. Korruptiivsete suhete, aga ka lihtsalt … Loe edasi >
-
Aasta 2012 teel avatud valitsemisele
Peatselt minevikku vajuv aasta 2012 võib olla tulevikku kujundav. See on aasta, kus Eestis aegapidi arenenud infoühiskond esitas tõsise väljakutse senisele valitsemiskorraldusele. Selgus, et virtuaalruumis askeldavad kodanikud on ühtäkki võimelised organiseeruma ja oma hääle tänavatel kuuldavaks tegema, nagu see juhtus ACTA vastaste protestidega. Kuid ühiskondliku mõju saavutamiseks ei pruugi isegi tänavale minna – Harta12 toetuseks … Loe edasi >